Arhitectura Nvidia Studio ajuta creatorii romani in Randari

Nvidia are disponibile in acest moment doua tipuri de drivere pentru placile GeForce GTX si RTX ( Game Ready si cele de Studio ). Despre cele de Studio va voi vorbi si in acest material, dar nu in stilul clasic in care am facut-o pana acum. Pentru ca in ultima perioada am aratat cum ajuta ele in editare video ( vezi material ) cat si in editare si scalare foto ( vezi material ). In afara de editarea video – scalarea foto si editarea mai exista multe aplicatii pentru aceste drivere. Printre programele care beneficiaza de avantaje ar mai fi:

 

 

  • Blender ( Program Gratuit );
  • Adobe After-Effects;
  • Maxon Cinema 4D;
  • Adobe Illustrator;
  • V-Ray;
  • Unreal Engine;
  • OBS.

 

 

Avantajele arhitecturilor RTX 3000 si RTX 4000 sunt rezultatul maturizarii nucleelor CUDA / TENSOR / RayTracing / ROP’s  ( raster operation pipeline ) si TMU’s ( texture maping unit ). Daca la RTX 3000 erau avansate, iata ca seria RTX 4000 vine cu generatii noi pentru fiecare dintre acestea. Cea mai mare provocare mi se pare ca dezvoltatorii de aplicatii sa fie la zi cu toate, pentru ca posesorii de hardware puternic sa si beneficieze de ele. Iar pentru cei mai ”nepriceputi”, iata si cateva explicatii cu enumerarea nucleelor de mai sus:

 

  • Nuclee CUDA ( Compute Unified Device Architecture ) – Sunt micro Nuclee care reusesc sa faca calcule marunte pentru jocuri si randari specifice. Scopul lor este sa faca multe calcule deodate, fiind eficiente si rapide. CUDA a ajuns la versiunea 11.0 in acest moment;

 

  • Nuclee TENSOR – Acestea permit calcule complexe si dinamice specifice implementarii de AI-uri in joc-uri si aplicatii. Precizia acestor calcule este asigurata de TF32 si FP64. Suportul pentru bfloat16, INT8, si INT4 este si el prezent pentru un mai bun training AI.

 

 

  • Nucleee RT ( RayTracing ) – Sunt nuclee care calculeaza fizica luminii din fiecare joc, program care suporta tehnologia. Toata aceasta fizica este calculata in timp real.

 

  • ROP’s ( Render Output Unit ) – Reprezinta unitatea care se implica in pasii finali de randare a unui cadru. Ele se ocupa de rasterizare si antialiasing-ul hardware.

 

  • TMU’s ( Texture Mapping Units ) – Transforma imaginile plate si le distorsioneaza pentru a le plasa intr-un cadru complex pentru a forma o imagine. Nevoia de grafica complexa a facut aceste unitati sa fie prezente intr-un numar mare in grafica moderna.

 

 

 

Toate aceste nuclee ajuta creatorii de continut sa stea mai putin asteptand dupa randari/ preview-uri / scalari si mai mult sa faca lucrul efectiv. Exact cum nucleele CUDA ajuta la randarea video in Premiere, asa se intampla si cu cele Tensor / RT  sa fie de ajutor in multe aplicatii specifice care au de a face cu simularile, calculul luminii si multe altele.

 

 

In Romania exista cativa creatori de continut care lucreaza cu aceste aplicatii si driverele Nvidia Studio pe hardware cu RTX. In randurile urmatoare acestia vor clarifica cum ii ajuta driverele si multe altele. Acest material este un soi de interviu cu cei care folosesc cipurile grafice Nvidia mai mult decat utilizatorul obisnuit. Am adresat cateva intrebari creatorilor si iata ce au raspuns, dar si cum arata portofoliul lor.

 

Alex Dohotaru

 

 

  • Ce sistem ai pentru lucru (lista specificatii)?

Momentan folosesc un Laptop MSI GE66 Raider.

 

  • Care este componenta cu cel mai mare impact in ceea ce faci?

 

Cu siguranta, in activitatea pe care o desfasor, placa video NVIDIA GeForce RTX 3080Ti este una dintre cele mai esentiale componente. Este ceva fara de care as petrece mult mai mult timp in proiecte.

 

 

  • Ce implementare arhitecturala din produsul Nvidia te ajuta cel mai mult? De ce? – Aici vorbim de nuclee CUDA / Tensor / RTX…. etc.

 

Exista foarte multe avantaje pentru oameni ca mine cu seria RTX de placi video de la NVIDIA, cu cat mai noi, cu atat mai mari avantajele, bineinteles. Daca ar fi sa aleg ceva, consider ca nucleele Cuda imi ofera cel mai mare avantaj, pentru ca scurteaza semnificativ timpul de randare.

 

  • Sunt optimizarile software la zi cu ceea ce poate hardware-ul modern (RTX 3000 si RTX 4000)?

Din cate stiu eu, da, și ca sa fiu complet sigur, imi fac updates-urile regulat, ca sa nu ajung niciodata in situatia in care lipsa unui update poate fi un impediment pentru modul in care imi desfasor munca.

 

 

  • Cum arata workflow-ul tau?

Precum in liveul de săptămâna trecută

În principiu pt VR: Blender & KolorPano -> After Effects

AR: Blender, Photoshop, premiere -> SPARKAR

 

  • Pentru ce tipuri de proiecte se preteaza Cinema 4D?

Nu îl utilizez, dar din ce am văzut, pentru vizuale 3D si simulări de fizica în randări 3D.

 

  • Cum poate ajuta Blender un grafician?

In primul rand, Blender este un software gratuit, ceea ce permite oricui ce dorește a profesa în grafica 3D un entry. In al doilea rand, este un software ce de-a lungul timpului a primit multe upgrades și un UI/UX mult mai intuitiv. Este în egala măsură versatil, pe cat este de puternic.

 

  • Functiile accelerate cel mai bine de un GPU Nvidia Studio in C4D si Blender?

 

Ca sa fiu complet sincer, nu cunosc absolut toate functiile accelerate din C4D si Blender, dar ce stiu cu singuranta ca este un avantaj semnificativ este partea de rendering, care este cea mai optimizata.

 

 

 

MAD Animation ( Madalin Dragnea )

 

 

  • Ce sistem ai pentru lucru (lista specificatii)?

Sunt fericitul stăpân al unui monstruleț cu următoarele abilități:
Placa video: GeForce  RTX 3090 Ti, 24 GB,
Procesor: i9-12900K, 5.20 GHz

Memorie: 64 GB RAM, DDR 5, 5200 Mhz

Stocare SSD: 2000 GB, M.2 2280 PCIe Gen 4.0

Familia de monstruleți din care face parte: Sisteme NVIDIA Studio ITD Custom Works

 

 

  • Care este componenta cu cel mai mare impact in ceea ce faci?

 

After Effects, deși se bazează încă destul de mult pe procesor, a început să folosească din ce în ce mai mult și din abilitățile componentei video. Programele de animație 3D, pe de altă parte, se bazează foarte mult pe placa video. Și cum la Studio avem destul de multe proiecte în care folosim și tehnologie 3D și 2D, ambele componente sunt vitale. Pe locul 3 ca importanță intră Memoria RAM.

 

  • Sunt optimizarile software la zi cu ceea ce poate hardware-ul modern (RTX 3000 si RTX 4000)?

    After Effects încă învață să folosească placa video la capacitate maximă. Programele 3D, în schimb se folosesc de toate resursele plăcii video. În ultimul an am schimbat 3 plăci video. Au fost din ce în ce mai bune. La fiecare dintre ele s-a simțit o îmbunătățire radicală la viteza de randare a proiectelor 3D.

 

  • Cum arata workflow-ul tau?

 

Teoretic este foarte simplu și pare un proces foarte smooth. Totul incepe cu ideea/script-ul, apoi urmeaza în ordine: Storyboard, Ilustrație/Design, Animatic, Animație, Mix de sound design și muzică (dacă proiectul o cere). Practic, nu este deloc atât de smooth și foarte multe date se schimbă în funcție de complexitatea proiectului și deadline. Există, de exemplu, cazuri în care începem de la muzică și construim animația în jurul ei. În general trebuie să te adaptezi rapid și să fii confortabil cu ieșitul din zona de confort. Partea mișto este că fiecare proiect are challenge-uri noi și astfel nu ai cum să te plictisești.

 

 

  • Cum poate ajuta After Effects un youtuber?

 

L-ar ajuta foarte mult să se diferențieze într-o lume în care mulți youtuberi pare că au același editor. În After Effects se pot crea burtiere, cartoane, intro-uri sau outro-uri mult mai dinamice și unice. Se poate face și animație simplă peste filmări și se pot adăuga ușor foarte multe efecte care pot ridica nivelul content-ului video.

 

  • A evoluat After Effects suficient cat sa poata fi folosit de creatorii de continut de rand?

 

Îmi doresc dintotdeauna să facă Adobe o variantă de After Effects mai simplă, de ipad, să pot mișca keyframe-uri din pat. Din păcate nu au ajuns acolo. Este încă destul de intimidant când intri prima oară în el.

 

  • Ce functii sunt accelerate cel mai mult de Nvidia RTX in workflow-ul tau?

Ne ajută enorm de mult să vedem preview-urile de animații sau randări 3D în timp real, iar asta se traduce în foarte mult timp salvat. Fără o placă video foarte bună proiectele devin mult mai greu de estimat și de livrat la deadline. Nu poți fi predictibil.

 

 

 

 

Driverele Nvidia Studio conduce arhitectura in cea mai buna directie pentru interesul creatorilor de continut. Optimizarea si suportul continuu pentru mai multe functionalitati pe baza hardware-ului este cheia catre evolutie. Acum cu noua arhitectura Ada Lovelace ( Nvidia RTX 4000 ) drivere de studio trebuie sa se maturizeze si mai mult, iar performantele/optimizarea va creste si ea, poate chiar exponential.

 

 

Driverele de Studio pot fi descarcate de AICI ( vezi pagina ), iar placile video Nvidia sunt disponibile in Romania la F64 ( vezi produse ) –  PC Garage ( vezi oferta )eMAG ( vezi oferta ) evoMAG ( vezi oferta ) si CEL.ro ( vezi oferta ). Trebuie sa stiti ca tendinta globala pentru placile video este sa se ieftineasca, deci curand vom avea placi de generatie noua la pret decent.Pentru ceo care cauta desktop-uri certificate Nvidia Studio le pot achizitiona direct de la IT Direct ( vezi oferta ). Link-urile din acest articol sunt de afiliere, iar daca le folositit sustineti activitatea blogului. Va Multumesc!