Nvidia Studio si Creatorii Romani – Povestea R3trodoomer si Pixelas ( Part III )

Cei de la NVIDIA cauta sa puna in valoare foarte mult driverele Studio, asta se vede prin update-urile lunare pe care le primesc acestea in ultima perioada. NVIDIA are disponibile in acest moment 2 tipuri de drivere pentru placile GeForce RTX ( Game Ready si cele de Studio ). In randurile urmatoare, alaturi de Spataru Bogdan (Pixelas) si Dragos Culcear (R3trodoomer), o sa ne detalieze experienta lor cu hardware-ul NVIDIA GeForce RTX si driverele NVIDIA Studio. O sa exploram impreuna povestile celor doi creatori romani pentru a vedea cum ii ajuta tehnologia NVIDIA. Intre timp, am testat si personal NVIDIA Studio in editare video ( vezi material ) , cat si in editare si scalare foto ( vezi material ).

 

 

Povestea Creatorilor Dragos Culcear (R3trodoomer) si Spataru Bogdan (Pixelas)

 

 

Dragoș Culcear a.k.a. R3trodoomer este un artist 3D specializat pe ramura de Environment Art. Mai exact, activitatea sa constă preponderent în crearea unor decoruri pentru animații, filme și jocuri video. Construieste lumi virtuale prin asamblarea a diferite modele 3D, luând în calcul aspecte ce țin de compoziție, culoare și iluminare. Pentru asta are un sistem puternic format dintr-o placa video NVIDIA GeForce RTX 3090 cu 24 GB de memorie, alaturi de un i9 12900K si 64 GB de memorie RAM.

 

 

 

Discutand mai departe cu R3trodoomer am aflat ca acesta foloseste aplicatiile Blender si Unreal engine pentru randarile ”brute”, iar ulterior deschide DaVinci Resolve ( tab-ul Fusion ) pentru colorizare și alte efecte mai de impact. ”Folosesc des Photoshop/Substance Painter pentru texturi și Marvelous Designer pentru crearea îmbrăcămintelor 3D. Am început recent să experimentez cu programe de tip AI, deoarece am descoperit niște workflow-uri care îmi ușurează foarte mult munca. Așa cum probabil o fac mulți alții, urmăresc destul de îndeaproape evoluțiile acestor tehnologii si sunt foarte curios unde vor ajunge.”

 

 

 

Povestind despre Ecosistemul NVIDIA Studio si impactul sau initial, R3trodoomer a spus ca ” Nu mi-a venit să cred că puteam să randez în timp real toate schimbările pe care le aduceam scenei. În mod tradițional, trebuia să creez un fel de blockout pe baza căruia să intuiesc felul în care ar arăta randarea finală, ceea ce acum mi se pare un mod de lucru extrem de ineficient. Acum lucrez mai tot timpul cu randarea activată în viewport, ceea ce mi s-ar fi părut complet de neconceput până de curând. De asemenea, lucrând în Unreal Engine, folosesc din plin puterea plăcii grafice pentru a lumina scene 3D cu Nanite. Randarea nu este doar foarte rapidă, ci și extrem de realistă.”

 

 

 

Un Environment Artist se poate folosi de inteligenta artificiala din NVIDIA Canvas să schițeze decoruri extrem de rapid, pentru a elimina pe cât posibil experimentarea în programele 3D. Totuși este puțin spus ”schițare”, întrucât rezultatele obținute sunt întotdeauna spot-on. R3trodoomer se mai foloseste de NVIDIA Broadcast pentru streaming si ramane surprins de cât de bine își face treaba atât pe efectele de cameră cât și pe partea de noise cancelling.

 

 

 

L-am intrebat pe R3trodoomer ”Ce recomandări ai pentru un creator de conținut sau artist digital la început de drum? Ajuta hardware-ul performant precum PC-urile cu NVIDIA Studio sa înveți mai mult si/sau mai repede ?” si acesta a revenit cu urmatorul raspuns: ”Ar fi o situație absolut ideală să ai de la început un rig cu cea mai nouă și performantă placă grafică NVIDIA, categoric ajută foarte mult în procesul de învățare. Mulți dintre noi, însă, nu am avut un astfel de lux și am fost nevoiți să învățăm programe 3D pe calculatoare învechite de prin casă. Se poate învăța și pe hardware mai slăbuț, trebuie doar să te înarmezi cu o doză mai zdravănă de răbdare. Pentru începători, sfatul cel mai important pe care pot să-l ofer este să nu vă lăsați descurajați de munca ariștilor mai experimentați. Țineți-vă de treabă and before you know it, you’ll definitely get there.”

 

 

 

Acum pe final, R3trodoomer ne-a spus ca pe sistemul lui cu NVIDIA RTX 3090 se mai joaca ocazional noul titlu Spider-Man cu DLC-ul cu Miles Morales cu setarile pe Ultra. ”New York-ul arată extrem de bine în acest joc, Ray Tracing-ul este cireașa de pe tort. Mi-a plăcut maxim și God of War, am stat mult să completez misiunile secundare. Din când în când mă mai joc Forza Horizon 5, nu îmi vine în minte un alt joc la fel de spectaculos din punct de vedere vizual precum acesta.”

 

 

 

 

Spataru Bogdan (Pixelas) are 22 de ani si este Freelance Graphic Designer si 3D Generalist cu 6 ani de experienta in grafica digitala si aproximativ 4 ani pe partea 3D. Ii place sa creeze solutii si comunicări vizuale prin intermediul materialelor grafice (ex. Ansamblu de imagini și texte) deservite mai multor servicii cum ar fi: advertising, packaging, branding. Munca vizata are mai multe directii: Sci-fi, Fantasy, Hyperrealism / Surrealism, dar care se reunesc intr-un singur simbol care este parte integranta a multor artwork-uri personale.

 

 

 

L-am intrebat pe Bogdan pe ce sistem face creatie si acesta a dezvaluit ca in acest moment lucreaza alaturi de o placa grafica NVIDIA RTX 3070, alaturi de un procesor Ryzen 5 5600X si 32 GB de memorie DDR4. Instalat pe acest sistem se gasesc aplicatiile Photoshop/Premiere/Da Vinci/llustrator/Maya si Blender. Ca Graphic Designer se foloseste in mare parte de suita de programe din portofoliul Adobe Creative Suite, mai exact Adobe Illustrator pentru vectori, Premiere Pro si Photoshop pentru editare foto-video, alaturi de Maya si Blender pentru randari brute.

 

 

 

Am fost curios si cum il ajuta pe Bogdan ecosistemul NVIDIA Studio si acesta a detaliat destul de bine. ”Ecosistemul NVIDIA Studio imi ofera o performanta mai rapida si mai buna oferita de driverele NVIDIA Studio – drivere optimizate pentru aplicatiile de creare de continut  (Adobe Photoshop, Premiere Pro, After Effects si multe altele). Acest lucru imi asigura performanta mai rapida si mai buna in timpul procesarii, redarii si randarii continutului creat. Facand o comparatie intre ecosistemul NVIDIA Studio si alti producatori, cu ajutorul placilor video dedicate cu tehnologia RTX am putut sa lucrez mult mai rapid chiar si in proiecte care pareau sa dureze o vesnicie pentru a fi randate, viteza si eficienta jucand un rol foarte important in cariera mea.”

 

 

Printre Uneltele din ”trusa” NVIDIA Studio folosite de Bogdan se numara: NVIDIA Canvas pentru generarea de idei cand vine vorba de elemente din natura sau imagini 360. NVIDIA Broadcast pentru e-meet-uri ocazionale unde se poate masca fundalul si adauga sunete pentru o imagine mai bogata.

 

 

Recomandarile sale pentru creatorii de continut la inceput de drum sunt sa experimenteze cat mai multe tehnici, programe si stiluri pentru a putea sa afle din timp ce li se potriveste cel mai mult. Importanta hardware-ului este relevanta, mai ales cand vine vorba de randari rapide si reajustari constante care la final de zi se transforma in timp irosit cu hadrware-ul nepotrivit. Cam asta a fost povestea celor doi creatori Romani si experienta lor cu hardware-ul NVIDIA RTX si suita software NVIDIA Studio.

 

 

Driverele de Studio pot fi descarcate de AICI ( vezi pagina ), iar placile video NVIDIA sunt disponibile in Romania la F64 ( vezi produse ) –  PC Garage ( vezi oferta )eMAG ( vezi oferta ) evoMAG ( vezi oferta ) si CEL.ro ( vezi oferta ). Trebuie sa stiti ca tendinta globala pentru placile video este sa se ieftineasca, deci curand vom avea placi de generatie noua la pret decent. Pentru cei care cauta desktop-uri certificate NVIDIA Studio le pot achizitiona direct de la IT Direct ( vezi oferta ). Link-urile din acest articol sunt de afiliere, iar daca le folositit sustineti activitatea blogului. Va Multumesc!